
На початку вересня пройшли традиційні екзамени з логіки на гурток з програмування. Учні, що здавали екзамени для обох груп, казали що для молодшої групи (i7.juniors) екзамен був навіть складнішим, ніж для дорослих (i7). Будь хто може це перевірити. Або виділити годину часу, відкрити завдання і спробувати. І перевірити себе.
Завдання для молодшої групи (i7.juniors)
Завдання для старшої групи (i7)
Літом 2020 року я захопився програмуванням контроллерів. І перед початком нового навчального року навіть виготовив три екземпляри для школи , в якій працюю.
Ці пристрої можуть бути корисними для роботи школи в нових умовах. Учні зможуть більш оптимально керувати своїм часом, дізнаватися шкільні новини. Батьки, які згідно нових правил будуть чекати дітей за межами шкільної будівлі, за допомогою даних пристроїв зможуть отримати актуальну інформацію про події шкільного життя, про розклад дзвінків, оперативні оголошення.
Розумні шкільні годинники вміють:
— показувати точний час, синхронізуючись з серверами точного часу в Інтернеті
— показувати дату і день тижня
— показувати три погодні блоки: погода зараз (температура, вітер, тиск, хмари, вологість) та прогнози погоди на сьогодні і на завтра
— коли триває урок, годинник показує який урок за номером, скільки хвилин залишилось до його завершення і в який час урок завершиться
— коли триває перерва, годинник показує, через скільки хвилин почнеться наступний урок, вказуючи його номер і час початку
— годинник уміє опрацьовувати нестандартні розклади уроків (робоча субота, друга зміна, скорочені уроки, зсунутий час перерв). Інформацію про нестандартні випадки всі шкільні розумні годинники самостійно скачують з сайту школи. Система централізована, достатньо розмістити на сайті школи єдиний файл з нестандартним розкладом — всі шкільні годинники скачають цей файл і розпочнуть використовувати для інформування
— годинники в початковій школі використовують розклад дзвінків для початкової школи
— годинники виводять інформаційні повідомлення. Вони скачують їх з сайту школи і виводять у вигляді рухомого рядка згідно графіку. Наприклад, у файлі інформаційних повідомлень на сайті школи вказано, що повідомлення «Мийте руки з милом» необхідно демонструвати кожну хвилину, а повідомлення «Ви можете в будь-який час безконтактно поміряти температуру у шкільної медичної сестри» — один раз на 10 хвилин. Тексти повідомлень і графік показу можна корегувати прямо на сайті, годинники скачають собі оновлені версії файлів і будуть використовувати при інформуванні. Якщо в конкретну хвилину необхідно показати кілька повідомлень, вони продемонструються послідовно
— годинники в початковій школі використовують свій набір інформаційних повідомлень і повільну швидкість переміщення рухомого рядка, дозволяючи учням прочитати тексти
— годинники, що показують інформацію на вулицю для батьків, використовують свій окремий набір інформаційних повідомлень
— розумний шкільний годинник захищений від стороннього інформаційного впливу
Технічні дані: Обладнання: Контролер NodeMCU + дві світлодіодні панелі MAX7219
Живлення: DC 5V (micro USB)
Корпус: прозорий, допитливі учні можуть побачити, що в годинниках всередині.
Собівартість запчастин для годинника: близько 500 гривень при купівлі в Китаї
Формат зовнішніх файлів розкладів та інформаційних повідомлень: JSON
Програмне забезпечення: годинники розроблені на базі проекту Івана Захарова «VZ_Clock» (github.com/IZ76/VZ_Clock), модулі синхронізації з сайтом, інформування і розкладу уроків писав сам.
Мова програмування: С/С++
Розробка: літо 2020 року
Як розумний годинник працює - у відео:

При реєстрації персонального акаунту на Gmail ви можете обрати собі логін з вільних. Але спочатку давайте розберемося з транслітерацією.
Припустимо, Вас звати Сергій Дяченко (як одного з моїх найулюбленіших письменників). Так як в логіні для реєстрації пошти нам будуть потрібні лише латинські літери, то перше, що нам треба буде зробити – це дізнатися, як транслітом пишеться наше ім’я та прізвище. Звертаю увагу, що не треба питати про це думку сусідки-вчительки англійської, а варто подивитися у власну ID-картку, там написано. Власникам паспортів старого зразку можна подивитися у закордонний паспорт. Якщо такого немає, також не проблема. Правила транслітерації регламентуються Постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2010 р. № 55. Але можна не читати той чималий документ, а скористатися сервісом від Державної міграційної служби України:
https://dmsu.gov.ua/services/transliteration.html
А ще зручніше провести транслітерацію можна за допомогою сервісу Державного підприємства «Документ», там можна скопіювати текстовий результат транслітерації:
https://pasport.org.ua/vazhlivo/transliteratsiya
Ви пишете на даній сторінці своє ім’я і прізвище українською, а сервіс вам повідомляю про те, як буде по правилам постанови Камбіну все це писатися транслітом. Зручно.
Таким чином ваше ім’я буде писатися Serhii Diachenko
Далі ми реєструємося на Gmail і нам дуже повезе, якщо адреса Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. буде вільною. Якщо дана адреса буде зайнята, то треба придумати новий логін. Звичайно, я не раджу те, що пропонує гугл з цифрами і буквами, або щось на кшталт Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , є більш класні і розумні варіанти.
Припустимо, що адреса Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. – вільна. Ми зареєструвалися, як правило прив’язали пошту до телефону і включили двофакторну аутентифікацію, то зрозуміло.
Все що було написано вище – для багатьох не новина. А тепер – перший бонус для тих, хто сюди дочитав.
Якщо ваш друг напише вам листа на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. то лист ви отримаєте. А якщо ваш друг пропустить крапку і напише вам на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. - то отримаєте? Так!
А якщо ваш друг напише вам на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ? Також отримаєте! Отже, в особистих акаунтах крапка не має значення. Це, до речі, написано в google-help, отже це не помилка, а концепція.
Але якщо у вас корпоративний акаунт Google, наприклад Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , то крапка в адресі важлива, і якщо ви її пропустите, то це буде інша адреса.
А тепер — ще один бонус, для тих, хто і сюди дочитав.
Припустимо, ви хочете поспілкуватися зі студентами Інституту Специальних Технологій міста Торпи. Тоді просто на сайті інституту вкажіть, що ваша адреса буде не звичайна, а, наприклад, така: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Всі листи, що будуть відправлені на дану адресу ви отримаєте на свій звичайний акаунт Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , а використавши можливості фільтрації Gmail можете одним правилом такі листи перенести в окрему теку.
Використання плюса в адресах пошти працює і в корпоративному акаунті. Наприклад, якщо у вас в школі є гурток любителів англійської, вони можуть писати вам на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. і ви будете такі листи фільтрувати одним правилом в окрему теку і переглядати в першу чергу.
Ще один приклад: ви шукаєте роботу через інтернет-сайти. Всім сайтам, які будуть вам розсилати пропозиції ви можете вказати, що ваш email Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І всі листи, що прийшли на таку адресу з різних сайтів одним правилом фільтрування будуть переміщуватися в окрему теку.
Треба врахувати, що є сайті, які при реєстрації забороняють використання плюса в email. Тоді такі листи треба буде опрацьовувати окремо.
Можна використовувати плюс в email адресі і для інших цілей, тут вже все залежить від необхідності і цілей.

В перший день літа 2020 року на сайті відкривається новий сервіс — «Квиток у мрію».
Ви можете самостійно створити собі такий квиток. І нехай вам щастить у здійсненні мрій.
Для створення саме вашого квитка натисніть на зображення.



Тетяна Анатоліївна Савчук, учитель іноземної мови Новоград-Волинського Ліцею №1,
учитель вищої категорії, учитель-методист, учасник програми Британської Ради, GoGlobal
та Міністерства освіти та науки України «Вчителі англійської мови – агенти змін»
Пандемія 2020 року та закриття шкіл на карантин стало справжнім викликом для системи шкільної освіти. Вчителі стикнулися з необхідністю вибору дієвих інструментів дистанційного навчання. Стабільна і продуктивна робота учнів у всесвітньо-відомих системах і близько 90% відвідуваність учнями моїх власних щоденних відеуроків дає підставу вважати успішною обрану комбінацію систем і методів дистанційного навчання.
Головною задачею при плануванні дистанційного навчання особисто для мене було недопущення погіршення загального рівня навчання, підтримання на належному рівні знань і вмінь учнів, продовження системного використання підручників одного зі світових лідерів в системі вивчення англійської мови – британського видавництва «Pearson».
При розробці системи дистанційного навчання було відкинуто онлайн-системи, що вимагали для навчання використання лише традиційних комп’ютерів. Багато учнів не мають удома комп’ютерів, успішно замінюючи їх у звичайному житті смарфонами та планшетами. Крім того, частина родин на час карантину переїхала в іншу місцевість, взявши з собою лише саме необхідне. При плануванні системи дистанційного навчання англійської мови підбирались лише такі системи, що коректно працюють як на десктопних операційних системах, так і в мобільних Android та iOS.
Ще одна важлива складова успішного навчання — систематичність. Виникла необхідність пошуку відповідного IT-інструментарію для системної роботи та швидкого навчання учнів повноцінному користуванню такими системами.
Підсумовуючи досвід впровадження і використання власної системи дистанційного навчання, можу зробити висновок – підготовка матеріалів до уроків, видача і перевірка завдань, вирішення проблемних технічних питань вимагає значно більше вчительського часу, ніж при традиційному навчанні. Також під час дистанційного навчання значно зростає роль батьків учнів. Вони формують мотиваційну складову навчання, забезпечують організацію, беруть на себе технічне забезпечення своїх дітей засобами навчання.
Головним інструментом обліку, статистики, інформування і сервісу оцінок для своїх учнів я обрала традиційний Google Class. Проблеми з підключенням учнів вирішились буквально протягом тижня, приємним бонусом була активна допомога учнів один одному. За допомогою Google Class під час дистанційного навчання видаються завдання, збираються і оцінюються роботи учнів, здаються тести. Також сервіс використовується для інформування учнів щодо питань навчання і планування. Фактично Google Class можна вважати розширеною електронною версією шкільного журналу.
Ще однією важливою складовою системи дистанційного навчання стала ініціатива видавництва «Pearson». На період пандемії видавництво відкрило безкоштовний доступ до власної системи онлайн-навчання «Му English Lab». Варто подякувати менеджерам видавництва «Pearson» в Києві, які оперативно опрацювали заявку і допомогли вирішити питання підключення, що дозволило всім моїм учням читати, слухати і переглядати матеріали, виконувати тестові завдання. Система певною мірою гнучка, вчитель має можливість обмежувати кількість спроб у тестах або час на їх виконання. «Му English Lab» є продуманою і відлагодженою системою, що дає можливість дистанційно оцінити навички з усіх видів мовленнєвої діяльності. Система прив’язана до підручників видавництва, якими користуються вчителі англійської мови та їх учні у всьому світі.
Також важливим компонентом при навчанні англійської мови стала система відеоконференцій ZOOM. Для забезпечення систематичного зворотного зв’язку з учнями, підтримки високого рівня мотивації, уроки в ZOOM проходять кожного тижня, розклад стабільний. Учні одинадцятого класу, наприклад, знають, що кожного тижня у понеділок, середу та п’ятницю у них англійська. Використання камери учнями під час уроку — бажано. Таким чином вчитель може звернути увагу на артикуляцію при говорінні. Під час уроку – обов’язкове спілкування з кожним учнем, одночасно його ідентифікація. Так як урок в ZOOM – це повноцінний урок, то учні, що були відсутні, мають опрацювати матеріал самостійно, вони отримують матеріали уроку і додаткове індивідуальне завдання, щоб не відставати в навчанні від класу. Учнів це активно мотивувало не пропускати англійську, бо після того, як ZOOM-урок завершено, «учень, що проспав» в своєму Google Class акаунті безумовно зустріне додаткове завдання і терміни його виконання. Таким очевидним мотиваційним прийомом в сумі з традиційно позитивним настроєм на самих ZOOM-уроках вдалося досягнути рівня відвідуваності онлайн-уроків до 90%. Класично зручними інструментами в ZOOM є можливість демонстрації екрану, використання функції поміток та інтерактивної дошки при поясненні матеріалу та виправленні помилок. Систему ZOOM зручно використовувати для демонстрації відеоматеріалів, прослуховуванні аудіо, виконання інтерактивних вправ. Також для вивчення іноземних мов з використанням ZOOM зручним є сервіс окремих кімнат Breakout Rooms, в яких учні в парах і групах спілкуються між собою, а вчитель має можливість підключатися до цих кімнат для спілкування або контролю. Для підтримання позитивної атмосфери під час онлайн-уроків застосовуються Quizlet, Kahoot, LearningApps.
Вважаю, що при будь-яких комбінаціях інструментів дистанційного навчання, головне — системність. Всі учасники освітнього процесу, а саме вчитель, учні та батьки повинні прикласти зусилля для системного й мотивованого навчання з обов’язковим активним зворотнім зв’язком.